Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Siemens - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Siemens - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Webmaster Rens

Blijf op de hoogte en volg Renske

28 April 2005 | Thailand, Bangkok

Tijdens het reizen treden er wel eens porblemen op, waar je zelf niet echt veel invloed kan uitoefenen. Meestal heeft dit te maken met het vervoer, met een vakantieperiode, of met het verkeerd inschatten van een bepaalde afstand. Deze keer was het een geheel ander geval. Namelijk: "het is toch echt niet veilig om over zuid-west thailand te reizen!"
Twee weken geleden was er een bomaanslag gepleegd en verder allemaal onrust in dit gebied, waarbij toeristen toch verzocht werden dit gebied te vermijden.

Met plannen omgooien en veranderen kan je dus ook heel druk zijn. Na wat uitzoeken en discusseren, besloten we om via Penang, een eiland in het westen van maleisie, naar Thailand te reizen.

Mariska en ik hebben nog wat kunsten opgedaan op het gebied van de maleisische keuken en de volgende ochtend zijn we in een super luxe bus naar het westen vertrokken.

In Penang hebben we de grootste hundu-tempel gezien. Ook zijn we met een soort treintje naar een mooi uitkijkpunt geweest. In de stad Georgetown hebben we genoten van de laatste dagen maleisie, en weer plannen zitten maken hoe onze reis er vanaf hier uit zou gaan zien.

Met een minivanbus, nog een andere minivanbus, en weer een, vervolgens een boot, en daarna een soort taxi, zijn we na 16 uur reizen op onze plaats van bestemming aangekomen in Thailand. 23 op 24 april zou op Ko-Pha-Ngan een fullmoonparty zijn, wat we natuurlijk wel eens mee wilden maken.
Op het eiland hadden we een chalet 10 meter van het water en op het strand, top!! Elke ochtend ontbijten op het strand, een duik nemen in het water, bakken in de zon, en verder niks doen!

De fullmoonparty was een mooi feest. Het hele strand vol met mensen, bars, muziek, vuur, drank uit emmertjes, hapjes, tattoo's, en nog veel meer. Lekker dansen in het zand en de volgende ochtend met z'n allen terug naar de chalet om onze roes uit te slapen en een beetje bij te komen in het zonnetje.

Na een paar weken samen met Renske en Mariska, was het dan nu toch tijd om afscheid van elkaar te nemen. Zij gingen met de bus richting bangkok om vanuit daar thailand te gaan bekijken. Ik ben in een beachdorp uitgestapt, nog even wat rust voor de storm.

Nu ben ik namelijk in Bangkok, de big city! Wat een stad zeg, kijk mijn ogen uit. Gisteren in een tuktuk gezeten en al een deel van de stad gezien. Vandaag was de koning jarig. Ik ben daarom net naar allemaal podia geweest met verschillende optredens. Mooi Thais feestje!!!

Nu ben ik eigenlijk aan het wachten totdat mams aan zal komen. Samen zullen we er een onvergetelijk weekje van maken!

Iedereen veel plezier op koninginnedag....

  • 28 April 2005 - 15:01

    Inger:

    maar het moon sloeg dus alleen op de zon? onze koningin is overmorgen jarig (nou eigenlijk haara moeder) wordt ook vast een mooi feestje!

    tot snel

    x

  • 28 April 2005 - 15:24

    Anne Fleur:

    Zal je missen als ik zaterdag de 30e op mijn kleedje zit...

  • 28 April 2005 - 15:31

    Inge B.:

    je hebt toch wel foto's van die fullmoonparty? ik ben wel benieuwd hoe die feesten nou echt zijn..

    geniet ervan met je mama!

  • 28 April 2005 - 16:28

    Marlous:

    hee rens ook aan de bucket's vol met verassingen gezeten op de full moon party, cool he daar??
    dikke x lous

  • 28 April 2005 - 18:59

    Zon::

    moet zijn maan natuurlijk, maar dat snapte je hopelijk wel

  • 28 April 2005 - 19:19

    Hil:

    Ha Rensje,
    Heel veel plezier met je mama de komende week! En het wordt nu wel eens tijd dat je terugkomt hoor... x Hil

  • 28 April 2005 - 19:28

    Lian:

    He Rens!Gelukkig hou je straks op met je jaloersmakende verhalen,haha!Nee hoor, geniet er nog maar even lekker van!!Ik ga Bartje dit weekend beetje leren zeilen... dus voor mij geen koninginnedag.Maar ja, bootje+zon is ook niet verkeerd, toch?Alvast de groeten aan je moeder,haha! x

  • 29 April 2005 - 07:52

    Petra Rosendahl:

    Lieve Rens,
    Wat maak je toch fantastiasche dingen mee..
    Hier is het morgen inderdaad koninginnedag; gezellig samen naar de rommelmarkt. En... heerlijk vakantie. Ik heb zelfs bijna twee weken en het wordt prachtig weer.
    Ik hoop dat jij en Connie inderdaad een onvergetelijk weekje samen zullen hebben maar dat zal vast lukken. Wil je de groeten aan Connie doen? Geniet er samen van!

    Veel liefs en groeten uit Nijmegen en we zullen volgende week aan jullie tweetjes denken (gaan jullie nog een trekking
    doen?)
    Jan, Sam, Maarten en Petra

  • 29 April 2005 - 14:29

    Mariëtte:

    Hallo Renske,
    Ook van mij heel veel plezier gewenst in de laatste week samen met Connie. Ontvangen we dan nog een laatste mailbericht van jullie samen? Veel liefs, tot gauw!

  • 29 April 2005 - 15:38

    Mariek:

    Hey Rens, Jij komt ook alweer bijna terug, toch? Ik heb nog een paar dagen hier in Canada, woensdag ben ik weer in Nederland. Tot gauw, liefs Mariek

  • 30 April 2005 - 04:59

    Mariska En Renske:

    He Rens,
    pas op het spandoek van de FOS in Bangkok! Bij ons heeft het er voor gezorgd dat we een dagje zijn blijven hangen, maar... teleurstelling het is een nepperd!!We hebben al wel vast bekeken wat voor souveniers we gaan kopen ;)Was ook erg leuk.
    Ben je Koninginnedag aan het vieren in de hitte van 40 graden in Bangkok? Heel veel plezier met je moeder, we hopen de OAD-groep nog eens te spotten! (niet in Ayutthaya, daar zijn we nu al)liefs, Mariska en Renske.

  • 30 April 2005 - 11:16

    Marga:

    Het zal even wennen worden zonder de berichten van jou, goed idee van Connie om jou daar op te zoeken, handig zo'n dochter die op de hoogte is van de "ins en outs" hier ver vandaan. Ik hoop dat jullie een hele fijne week samen hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2005

Oost west thuis best

04 Mei 2005

OAD-reizen

28 April 2005

Thailand

15 April 2005

Paradise

15 April 2005

Paradise
Renske
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 26939

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: