Beter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Siemens - WaarBenJij.nu Beter - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Siemens - WaarBenJij.nu

Beter

Door: Webmaster Rens

Blijf op de hoogte en volg Renske

12 Maart 2005 | Australië, Sydney

Eindelijk beter, gelukkig al een week geleden!! Zaterdag voelde ik me eindelijk goed genoeg om weer eens wat actie te verrichten. Andere Renske was ook weer redelijk beter, wat betekende dat Renske en Mariska besloten om verder te gaan reizen. Aangezien zij richting Java gingen, hebben we afscheid genomen en bleef ik alleen achter.
Een paar dagen ben ik nog in Lovina, het noorden van Bali, gebleven. Ben naar het hotel van de buren gegaan, zodat ik de af en toe heerlijk in een zwembad kon springen.
De drie dagen dat ik hier nog zat, heb ik gebruikt om alles in de omgeving te bekijken. Een dagje ben ik samen met een balinees, waarbij ik achterop de motorbike zat, naar een boedatempel gegaan. We hebben mooie hotsprings bezocht en het einde van de rit was een bezoek aan een gebied met fantastische watervallen.
Ik heb eindelijk ook een kookcursus gevolgd. Dus jullie kunnen er goed voor gaan zitten, als ik weer terug ben in Nederland. Ik was de enige cursist, en de kookcursus was bij een balinees in huis. Heel mooi om het leven van zo dichtbij mee te maken en daarbij ook nog eens allemaal lekkers te leren bereiden. Tijdens het eten van al deze overheelijkheden, werd ik uitgenodigd om te blijven slapen en oud en nieuw met de familie te vieren. Ik heb dit allemaal vriendelijk afgeslagen, omdat ik al andere plannen, ook al was het natuurlijk best leuk geweest.
Mijn laatste dagje in het noorden, heb ik doorgebracht op een geweldige markt in Singaraja. De markten hier zijn wel even wat anders dan in Nederland. Heb mijn ogen uitgekeken, en ook goed om me heen gekeken, om te voorkomen dat ik over vanalles heen zou vallen. Als ongeveer enige westerling op zo'n markt, ben je voor al een attractie op zich, en wil iedereen je vanalles aansmeren. Hier heb ik trouwens ook nog een paar overblijfselen van de Nederlandse overheersing gezien.

Na die drie dagen werd het toch echt hoog tijd om verder te gaan. Met de bus naar het midden van Bali. Aangekomen bij de terminal stond de bus klaar om te gaan. Alleen als je denkt dat de bussen hier vaste tijden hebben waarop ze rijden, dan heb je het mis!! Aangezien ik de eerste was die plaats nam in de bus, heb ik zo'n 1,5 uur moeten wachten tot de bus helemaal volgeladen was, en het dus ook tijd was om te vertrekken.
Aangekomen in Kandikuning, voelde ik me niet helemaal op mijn gemak. Ben gelijk de mooie botanische tuinen gaan bekijken. Vervolgens langs het meer gelopen, om de watertempel te gaan bezoeken. Ontzettend mooi, en weer veel foto's gemaakt. Daarna ben ik gaan rondvragen hoe ik naar ubud kon komen. Iedereen wilde me wel brengen, maar dan wel voor heel veel geld. Aangezien het de dag voor de ceremonie zou zijn, reden de shuttlebussen niet meer. Uiteindelijk heb ik een aardige man gevonden, en de volgende ochtend heel vroeg, hebben we al mijn spullen achter op de motorbike gebonden en hebben een mooie rit door het binnenland van bali gemaakt. In ubud werd in afgezet bij het hotel waar ik eerder al met Renske en Mariska had geslapen.
Door de lange rit achterop de motorbike, was ik weer beetje ziek geworden. Daarom besloot ik om me maar eens goed te laten verwennen. En dat kunnen ze hier op bali wel. Heb een speciale balineze massage gehad: masseren, scrubben, lichaammasker, en om af te sluiten een bloemenbad. Na deze twee uur ging het alweer stukken beter.
Hier in Ubud is ontzettend veel op het gebied van kunst te bewonderen. Ben bij allemaal kunstenaars langsgegaan, en allemaal galleries bewonderd. 's Avonds was het oud jaars avonds, waarbij ogoh ogoh, een verschrikkelijk groot monster door de straten wordt gedragen, begeleid door velen mensen, om al het kwaad uit de stad te drijven.
Op nieuwjaarsdag blijft iedereen binnen. Het is het begin van het nieuwe, en dat moet je altijd beginnen met rust en overdenkingen. Iedereen is binnen, niemand werkt, en de toeristen wordt ook vriendelijk gevraagd om binnen te blijven. Ik heb me prima vermaakt, aangezien ik bij een balineze familie verblijf. Het was een mooie ervaring om eens mee te maken.

Nu nog ongeveer een weekje Bali. Vanuit Ubud ga ik verschillen tours doen, om de rest van alle mooie dingen te zien. En verder nog op jacht naar mooie souvenirs, want die zijn hier wel te vinden.

Camiel is lekker aan het afstuderen, waardoor hij niet meer langs zal komen.
En daarom komt mam naar Thailand, om samen te reizen en daarna samen naar huis te gaan. Heb er zin in!! Maar eerst nog Bali, Singapore, en Maleisie..............

  • 12 Maart 2005 - 11:15

    Inger:

    he rens, waarom nam je nu je telefoon niet op vanochtend?
    jammer had je wel weer eens willen spreken, maar bel binnekort nog wel eens!
    -x- inge

  • 12 Maart 2005 - 13:05

    Els En Ton:

    bedankt voor je mooie verhaal, ben benieuwd wat je gaat doen met al die kunstindrukken, die je mee kreeg, nieuwe inspiratie voor de toekomst, kijk goed uit, blijf gezond, groetjes Ton

  • 12 Maart 2005 - 13:42

    Maureen:

    Rens wat en verhalen weer! Krijg helemaal zin om ook weer te gaan! Wanneer kom je precies terug? Even afspreken! Geniet er nog van, dikke kus van Maureen

  • 13 Maart 2005 - 01:35

    Wencke:

    He Rens,
    Mmmmm die kookcursus...klinkt beter dan onze chocolademouse met slagroom...dus de volgende keer tijdens het kijken van sex&the city dus heerlijk gezond eten!!!;) Mis je! Dikke knuffel X

  • 13 Maart 2005 - 01:40

    Wencke:

    PS Rens heb je smsje gestuurd maar volgens mij is die niet echt bepaald aangekomen ofzo... Weet niet ofdat ie dat nog gaat doen de komende uren ga het anders van de week nog wel een keer proberen.. X

  • 13 Maart 2005 - 09:15

    Marlous:

    hee renske, wat een verhalen allemaal, geweldig hoor! gelukkig ben je weer beter!geniet van Bali en veel plezier in thailand en singapore ( ben er net geweest, weet hoe geweldig het is!!) liefs marlous

  • 13 Maart 2005 - 09:56

    Koen Pronk:

    Hoi Rens ik ben vandaag jarig ik heb een fiets en een laptop gekregen!!
    Ook namens het hele gezin een goede rijs.

  • 14 Maart 2005 - 08:53

    Ceryl:

    Ha Rensje, kunnen we lekker een keer samen koken in de geheel vernieuwde keuken van Cervix! Camiel heeft je post trouwnes nog opgehaald bij ons. Liefs Ceryl

  • 15 Maart 2005 - 07:42

    Coby:

    He rens, wanneer kom je weer terug? Heb met Wencke en Veerle al weer afgesproken om weer een gezellig avondje sex& the city te hebben. Maar wel als jij er ook weer gezellig bij kan zijn, kunnen wij kijken of je het koken goed onder de knie hebt!

    Kus coby

  • 20 Maart 2005 - 06:21

    Charlot En Brechtje:

    Erg leuk om je ontmoet te hebben, het was erg gezellig bij Dewa.
    Een hele goede reis verder nog en tot in Breda?!

  • 20 Maart 2005 - 07:12

    Marc:

    Hoi,
    Was gezellig je hier gezien te hebben. Hoe is het in Singapore? Is het een beetje betaalbaar? Nou ja, ik hoor het wel.

  • 20 Maart 2005 - 10:50

    Ton En Els:

    Lieve Rensie,wij druk druk druk,jij genieten,genieten ,genieten,allebei heerlijk!!Wat een leuke boeiende verhalen kunnen we van en over je lezen,gelukkig dat je weer opgeknapt bent,wel heel ongezellig om dit alles alleen te moeten doorstaan,maar je wordt er wel groter van!!Gisteren hebben we de tuin op z,n paasbest klaargemaakt,een nieuwe "Pipo de clown wagen"neergezet en geschilderd en tig viooltjes geplant,s,avonds al het afvalhout in de openhaard verstookt,en na veel wijn en een bourgondische maaltijd vroeg naar bed!Als je weer in Holland bent{na geweldig met je mamaatje Thailand "bekeken"te hebben}kom je maar snel langs,om bij te komen,te vertellen,en van onze "dingetjes"te genieten!!Rens let goed op wat je eet en wat je doet!We vinden je hartstikke dapper en stoer!!Dikke kus en knuffel Ton en Els.

  • 20 Maart 2005 - 23:22

    Laura & Sanne:

    Hi Renske,

    Super al die verhalen! Wij komen net terug van The Outback. Echt een hele ervaring. Ayers Rock natuurlijk gezien, heel gaaf! Vanavond gaan we weer richting Melbourne, want as. maandag vliegen we naar Nieuw-Zeeland. Zin in!! We wensen je nog een super tijd toe in Azie.

    X Laura en Sanne

  • 22 Maart 2005 - 11:26

    Petra Rosendahl:

    Ha die Rens,

    Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's!!
    Gelukkig ben je weer beter en kun je weer heerlijk genieten van alle indrukken.
    Gisteren hoorde ik van Connie dat ze je komt opzoeken in Thailand en dat jullie samen gaan rondreizen. Wow! Wat leuk dat jullie dat samen gaan doen. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen.
    Ik mail je binnenkort weer,
    heel veel liefs en groeten van de mannen uit Nijmegen en van mij, Petra Doei!!!

  • 25 Maart 2005 - 07:15

    Eef:

    Hey Renske!! Mooie verhalen joh! Jij hebt het echt super goed daar. Wanneer kom je eigenlijk weer terug? Hey meis, geniet ervan. En ben benieuwd naar je kookkunsten. Bied mezelf wel aan om er van te proeven haha. kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2005

Oost west thuis best

04 Mei 2005

OAD-reizen

28 April 2005

Thailand

15 April 2005

Paradise

15 April 2005

Paradise
Renske
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 26938

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: